9 τοπ τάσεις της Sustainable μόδας που πρέπει να προσέξετε το 2022

166
Sustainable-Fashion-Trends

Γνωρίζουμε ότι η μόδα διαδραματίζει βασικό ρόλο όσον αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης – με τη βιομηχανία να είναι υπεύθυνη για έως και 10 τοις εκατό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως. Όμως, παρά τις αμέτρητες συζητήσεις σχετικά με την ανάγκη να γίνει η μόδα πιο βιώσιμη, χρειάζεται ακόμη πολύ δουλειά να γίνει το 2022.

«Αυτή είναι μια κρίσιμη χρονιά για τη βιομηχανία της μόδας και για την ανθρωπότητα ώστε να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές τους επιπτώσεις», λέει στη Vogue η Céline Semaan, διευθύνουσα σύμβουλος και συνιδρύτρια της μη κερδοσκοπικής μόδας Slow Factory. “Όσο μεγαλύτερη είναι η επωνυμία, τόσο μεγαλύτερη είναι η ευθύνη για ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού τους, μέχρι τις πρώτες ύλες και τους ανθρώπους που εμπλέκονται.”

Η επανεξέταση της σχέσης που έχουμε με τα ρούχα μας, καθώς και το πώς να βοηθήσουμε τις κοινότητες και τα οικοσυστήματα που έχουν καταστραφεί από τη βιομηχανία της μόδας μέχρι σήμερα, θα είναι ζωτικής σημασίας. «Προβλέπω ότι οι βασικές τάσεις για το 2022 θα είναι η επιδιόρθωση και η επαναχρησιμοποίηση», λέει η Orsola de Castro, συνιδρυτής της ομάδας εκστρατειών Fashion Revolution. «Να επισκευάζουμε τα ρούχα όταν χαλάνε και να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε αποζημιώσεις στους ανθρώπους, τα οικοσυστήματα και τους φυσικούς πόρους που έχουν περιθωριοποιηθεί και εκμεταλλευτεί για αιώνες».

Πάνω απ ‘όλα, πρέπει να δούμε μια πραγματική επιτάχυνση της δράσης από τον κλάδο το επόμενο έτος – με τη νομοθεσία να παίζει πιθανότατα καθοριστικό ρόλο σε αυτό. «Είμαι αισιόδοξη για το 2022 ότι θα συνεχίσουμε να απομακρυνόμαστε από το να μιλάμε απλώς, για το τι κάνουμε στην πραγματικότητα» Η Maxine Bédat, διευθύντρια του New Standard Institute και συγγραφέας του Unraveled: The Life and Death of a Garment, προσθέτει.

Παρακάτω, συγκεντρώνουμε εννέα βασικές τάσεις βιωσιμότητας που πρέπει να προσέξουμε το 2022.

Οι στόχοι που βασίζονται στην επιστήμη είναι ουσιαστικοί

Με τις επωνυμίες να συμφωνούν στο να εντείνουν τις δεσμεύσεις τους ως μέρος του Χάρτη της Βιομηχανίας Μόδας των Ηνωμένων Εθνών για Δράση για το Κλίμα στο Cop26, περισσότερες εταιρείες θα εγγραφούν στους Science Based Targets φέτος – ένας οργανισμός που καθορίζει έναν οδικό χάρτη για τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με την Συμφωνίας του Παρισιού. Αυτό μπορεί να είναι μόνο καλά νέα, με τις επωνυμίες να υποχρεούνται να αναφέρουν δημόσια τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ως μέρος της νέας συμφωνίας για το Fashion Charter.

Η μεταπώληση, η ενοικίαση και η επισκευή θα συνεχίσουν να αυξάνονται

Το 2021 ένας αυξανόμενος αριθμός επωνυμιών αναλάμβαναν την ιδιοκτησία της μεταπώλησης, συμπεριλαμβανομένων των Gucci, Valentino και Oscar de la Renta, ενώ ο Jean Paul Gaultier και η Burberry εισήλθαν επίσης στην αγορά ενοικίασης για πρώτη φορά. Η τάση πρόκειται να συνεχιστεί φέτος, με την επισκευή να αποτελεί άλλο ένα σημαντικό θέμα. Η παράταση της διάρκειας ζωής των αντικειμένων που ήδη υπάρχουν είναι ζωτικής σημασίας για μια πιο βιώσιμη βιομηχανία μόδας να προχωρήσει.

Μόδα αναγεννητική και όχι βιώσιμη

Η ιδέα της αναγεννητικής μόδας – που στην πραγματικότητα αποκαθιστά και ανανεώνει τα φυσικά οικοσυστήματα – θα συνεχίσει να ισχύει φέτος, καθώς οι επωνυμίες εξετάζουν πώς μπορούν πραγματικά να έχουν θετική επίδραση στον πλανήτη. Ένα βασικό μέρος αυτού είναι η εξέταση του τρόπου προέλευσης των υλικών και του κατά πόσον χρησιμοποιούνται αναγεννητικές τεχνικές για την παραγωγή ινών που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία, όπως το βαμβάκι και το μαλλί.

Υποστήριξη τοπικών βιομηχανιών και βιοτεχνιών

Έχουμε δει μια ανανεωμένη έμφαση στη χειροτεχνία τελευταία, συμπεριλαμβανομένης της Chloé, η οποία συνεργάστηκε με έναν συνεταιρισμό δίκαιου εμπορίου υφαντών με έδρα την Κένυα για την άνοιξη/καλοκαίρι του 2022. Με άτομα όπως η Phoebe English να συνεργάζεται με αγρότες στο Ηνωμένο Βασίλειο για την προμήθεια ινών , αναμένεται να δείτε περισσότερους σχεδιαστές να υπερασπίζονται τις τοπικές βιομηχανίες και χειροτεχνίες φέτος.

Εναλλακτικές λύσεις χωρίς πλαστικό

Τα συνθετικά υλικά, όπως ο πολυεστέρας, είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τη βιομηχανία της μόδας. Όχι μόνο προέρχονται από ορυκτά καύσιμα, αλλά απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στις υδάτινες οδούς μας κάθε φορά που πλένονται και είναι μη βιοδιασπώμενα, που σημαίνει ότι παραμένουν για εκατοντάδες χρόνια.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι νέες καινοτομίες όπως το ύφασμα Clarus της Natural Fiber Welding –το οργανικό βαμβάκι που έχει υποστεί επεξεργασία ώστε να λειτουργεί περισσότερο σαν συνθετικό– είναι τόσο συναρπαστικές. Το βραβείο πλαστικής καινοτομίας $1,2 εκατομμυρίων του Tom Ford, το οποίο στοχεύει να βρει μια βιολογικά αποικοδομήσιμη εναλλακτική λύση στη λεπτή πλαστική συσκευασία που χρησιμοποιείται συχνά στη μόδα, πρόκειται επίσης να ανακοινώσει τους φιναλίστ του τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

Οικολογικά χρώματα

Η διαδικασία βαφής μπορεί να είναι εξαιρετικά εντατική στο νερό και να περιλαμβάνει σκληρές χημικές ουσίες που μολύνουν τις τοπικές υδάτινες οδούς – γι’ αυτό οι εταιρείες αναζητούν όλο και περισσότερο πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις. Η χρήση φυσικών βαφών πρόκειται να αυξηθεί, ενώ η Pangaia, για παράδειγμα, εργάζεται επί του παρόντος για να κλιμακώσει τη χρήση βακτηριακών βαφών.

Ψηφιακή μόδα

Έχει γίνει πολύς λόγος για το Metaverse, και ενώ το ψηφιακό δεν ισοδυναμεί απαραίτητα με το βιώσιμο (λόγω της τεράστιας ποσότητας ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία μεγάλων κέντρων δεδομένων και διακομιστών), μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η άνοδος των εικονικών ρούχων. Εταιρείες όπως το DressX σας επιτρέπουν πλέον να αγοράσετε ένα αντικείμενο ψηφιακά, το οποίο στη συνέχεια τοποθετείται σε μια εικόνα του εαυτού σας. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν τα ψηφιακά ρούχα μπορούν να αντισταθμίσουν τα απόβλητα που δημιουργούνται από την κουλτούρα του fast fashion.

Περισσότεροι Κανονισμοί

Η νομοθετική ρύθμιση θα είναι καθοριστική όσον αφορά την επιτάχυνση της δράσης για το κλίμα – με την Ευρωπαϊκή Ένωση να εξετάζει τη θέσπιση νομοθεσίας για την εκτεταμένη ευθύνη παραγωγού για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Αυτό που ισχύει ήδη στη Γαλλία και τη Σουηδία, θα απαιτούσε από τις επωνυμίες να πληρώσουν για τη συλλογή, τη διαλογή και την ανακύκλωση των προϊόντων τους (παρέχοντάς τους το κίνητρο να παράγουν πιο υπεύθυνα).

Οι εκστρατείες για περισσότερη νομοθεσία γύρω από τα δικαιώματα των εργαζομένων θα συνεχιστούν, αφού η Καλιφόρνια εισήγαγε έναν νέο νόμο για την προστασία των εργαζομένων στο ένδυμα πέρυσι, ο οποίος εγγυάται ωρομίσθιες πληρωμές για τους εργάτες ενδυμάτων, απαγορεύοντας στους εργαζόμενους να πληρώνονται ανά ένδυμα. Επίσης, θεωρεί υπεύθυνους τόσο τους κατασκευαστές όσο και τις επωνυμίες για κλοπές μισθών και παράνομες πρακτικές αμοιβών.

Το “degrowth” («αποανάπτυξη») είναι η νέα τοπ λέξη

Μια λέξη που εμφανίστηκε πολύ κατά τη διάρκεια του Cop26 ήταν η «αποανάπτυξη» – η ιδέα ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να έχουμε εκθετική οικονομική ανάπτυξη, ενώ συνεχίζουμε να ζούμε εντός των ορίων του πλανήτη μας. Δεδομένου ότι τα τρέχοντα οικονομικά μας συστήματα βασίζονται στη συνεχή ανάπτυξη, είναι μια αμφιλεγόμενη έννοια για ορισμένους. Είναι ενδιαφέρον ότι η διευθύντρια βιωσιμότητας του Ralph Lauren, Halide Alagöz, είπε σε πάνελ των New York Times ότι η εταιρεία ανακάλυψε πως μπορεί να επιτύχει «οικονομική ανάπτυξη μέσω της αποανάπτυξης των πόρων».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ