5 εύκολοι τρόποι για να βελτιώσετε την υγεία σας το 2022

2
how-to-really-sustain-healthy-eating
Οι τάσεις ευεξίας που πραγματικά αξίζει να δοκιμάσετε φέτος.

Από την επιβίωση του κοινωνικού jet-lag μέχρι την υπέρβαση της κούρασης των αποφάσεων, ειλικρινά έχουμε αρκετό χρόνο –ενώ ακόμα βρισκόμαστε στην σκιά μιας πανδημίας– για να πλησιάσουμε το 2022 με όρεξη «new year, new me». Αυτό δεν σημαίνει ότι η βελτιστοποίηση της υγείας μας δεν αποτελεί προτεραιότητα – το αντίθετο. Απλά όχι εις βάρος του να αρνηθούμε στον εαυτό μας την ευτυχία.

Ευτυχώς, φέτος οι τάσεις στην ευεξία είναι λιγότερο μοντέρνες από ό,τι στο παρελθόν. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ λογικά και βιώσιμα, κάτι που είναι το κλειδί για την υγιεινή ζωή.

Το κορίτσι της αφίσας για το νέο κύμα ευημερίας δεν είναι από τον κόσμο των influencers, αλλά η ειδικός διατροφολόγος και φυσιοπαθής Rhian Stephenson, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του κλάδου τα τελευταία έξι χρόνια. Ως Διευθύνων Σύμβουλος της Psycle London, η Stephenson δημιούργησε μια μάρκα που έκανε τους ανθρώπους να παθιάζονται με την υγεία τους τόσο εντός όσο και εκτός του spin bike. Τώρα είναι σε μια αποστολή να φέρει περαιτέρω την ευεξία στην καθημερινότητά μας με την Artah, την επωνυμία της με λειτουργικά συμπληρώματα, ψηφιακά προγράμματα διατροφής και συνδρομές σε πρόγραμμα γευμάτων.

Ζητήσαμε από τον Stephenson να περιγράψει τα οφέλη των πιο πρόσφατων πρακτικών στον κόσμο της ευεξίας και εύκολους τρόπους για να τις εντάξουμε στη ρουτίνα μας.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rhian Stephenson (@rhianstephenson)

1/ Αγκαλιάστε τον «συγχρονισμό κύκλου»

Ο «συγχρονισμός κύκλου» αναφέρεται στην πραγματοποίηση τροποποιήσεων στον τρόπο ζωής, τη διατροφή και τις προπονήσεις μας για να ευθυγραμμιστούν με τις διάφορες φάσεις του εμμηνορροϊκού κύκλου. «Η υγεία του εμμηνορροϊκού μας κύκλου δεν είναι μόνο να έχουμε ένα παιδί, συμβάλλει σε κάθε πτυχή της υγείας μας», σημειώνει η Stephenson.​» Το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων χαρακτήρισε επίσημα τον εμμηνορροϊκό κύκλο των γυναικών ως «πέμπτο ζωτικό σημάδι». – σημαίνει ότι είναι εξίσου σημαντικός δείκτης υγείας με τις αλλαγές στη θερμοκρασία του σώματος, τον σφυγμό, τον ρυθμό αναπνοής και την αρτηριακή πίεση». Φυσικά, οι γυναίκες έχουν πολύ διαφορετική φυσιολογία από τους άνδρες και το ορμονικό μας τοπίο κυριολεκτικά αλλάζει καθημερινά. «Με τη σειρά του, το ίδιο συμβαίνει και με τον μεταβολισμό μας, την κατάσταση των θρεπτικών ουσιών, τις ενεργειακές απαιτήσεις και τους νευροδιαβιβαστές. Η προσαρμογή του τρόπου με τον οποίο τρώμε, κινούμαστε και φροντίζουμε τους εαυτούς μας καθώς οι ορμόνες μας κυμαίνονται, μας επιτρέπει να εργαστούμε με τη βιολογία μας αντί να την αντιθέσουμε, για να βελτιώσουμε την καθημερινή μας εμπειρία».

2/ Να ξέρετε ότι οι ηλεκτρολύτες δεν είναι μόνο για αθλητές

Οι ηλεκτρολύτες συνδέονται συνήθως με τα αθλητικά ποτά και τους αθλητές αντοχής, «αλλά όλο και περισσότερο αναγνωρίζονται ως απαραίτητο συμπλήρωμα για την ψυχική και σωματική υγεία», σημειώνει η Stephenson. «Εκτός από τη μυϊκή απόδοση και την αποκατάσταση, η γνωστική λειτουργία, η πνευματική εστίαση, η διάθεση και η κούραση μπορούν όλα να επηρεαστούν από μια ανισορροπία ηλεκτρολυτών», και αυτό είναι πιο συνηθισμένο από ό,τι φαντάζεστε. Εξηγεί ότι η απώλεια ηλεκτρολυτών μέσω του ιδρώτα είναι ο προφανής ένοχος, αλλά πολλές από τις καθημερινές μας συνήθειες μπορούν επίσης να επηρεάσουν την ισορροπία των ηλεκτρολυτών. «Η πρόσληψη καφεΐνης και αλκοόλ, μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, το άγχος, η υψηλή πρόσληψη εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων και η κακή υγεία του εντέρου μπορούν να διαταράξουν την ισορροπία των ηλεκτρολυτών». Αυτό είναι όπου ένα συμπλήρωμα – όχι ένα ζαχαρούχο ενεργειακό ποτό – μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικό. «Η φόρμουλα ηλεκτρολυτών Artah, Cellular Hydration, έχει προσθέσει ινουλίνη, μια πρεβιοτική ίνα που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μικροβιακή ποικιλομορφία στο έντερο, η οποία με τη σειρά της μπορεί να βελτιώσει την ανοσία, το σάκχαρο στο αίμα και την υγεία του εντέρου».

harpers-bazaar-body

3/ Μάθετε να εκπαιδεύετε τον μεταβολισμό σας

«Η μεταβολική ευελιξία – ένας τρόπος για να εκπαιδεύσετε το μεταβολισμό σας – είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης βάρους, της ενέργειας, της διάθεσης και της πρόληψης χρόνιων ασθενειών», αποκαλύπτει η Stephenson. Αναφέρεται στην ικανότητα του μεταβολισμού μας να προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε διαφορετική διαθεσιμότητα καυσίμου. Με απλά λόγια, είναι το πόσο καλά μπορούμε να κάνουμε εναλλαγή μεταξύ της χρήσης υδατανθράκων και λιπών για ενέργεια. «Τα σώματά μας είναι σχεδιασμένα για να το κάνουν αυτό απρόσκοπτα, ώστε να μπορούμε να διατηρήσουμε την παραγωγή ενέργειας σε περιόδους έλλειψης θερμίδων (σκεφτείτε πότε έπρεπε να κυνηγήσουμε για φαγητό) ή αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις. Η σύγχρονη διατροφή και ο τρόπος ζωής μας μπορεί συχνά να βλάψουν αυτή τη βασική διαδικασία, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μεταβολική ανισορροπία και ασθένειες. Ο κύριος παράγοντας που συμβάλλει σε αυτή την απώλεια ευελιξίας είναι ο εξασθενημένος μεταβολισμός της γλυκόζης και συγκεκριμένα η υπερινσουλιναιμία (υπερβολική ποσότητα ινσουλίνης). Βασικά, όταν η διατροφή μας είναι πολύ υψηλή σε υδατάνθρακες και ζάχαρη, χρησιμοποιούμε τη ζάχαρη ως κύρια πηγή καυσίμου και χάνουμε την ικανότητα να προσαρμοζόμαστε εύκολα μεταξύ της χρήσης υδατανθράκων και λίπους για καύσιμο. Αυτό είναι κακό για το σάκχαρο στο αίμα μας, τη διάθεση, την ενέργεια και τη συγκέντρωσή μας, για να μην αναφέρουμε το βάρος και το ανοσοποιητικό μας».

4/ Δοκιμάστε έναν ψηφιακό διατροφολόγο

Είτε είστε νέος στον κόσμο της υγείας είτε είστε ήδη λάτρης της φυσικής κατάστασης, η αποκρυπτογράφηση του κόσμου της διατροφής είναι μια πρόκληση. «Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να είσαι υγιής – αλλά χρειάζεται χρόνος, γνώση και πειραματισμός για να φτάσεις σε ένα υπέροχο μέρος», λέει η Stephenson. Εξηγεί ότι υπάρχουν τρεις κύριοι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν σκέφτεστε τη διατροφή: «Τα θεμέλια (από τι αποτελείται η βασική σας δίαιτα), η εξατομίκευση (πώς το προσαρμόζετε ώστε να ταιριάζει με τη βιοχημεία και τον τρόπο ζωής σας) και τη συνέπεια (επίτευξη τόσο μεγάλης διάρκειας -όρος)”. Το κλειδί εδώ, φυσικά, είναι η συνέπεια. Εισαγάγετε τη συνδρομή της στην ψηφιακή διατροφή (£12/μήνα ή £115/έτος), «ένα σχέδιο που παρέχει καθοδήγηση, συνταγές και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε πραγματικά τη ρίζα του τι να τρώτε για το σώμα σας και να κατανοήσετε την υγεία σας .» Ηχεί με μια λογική προσέγγιση για την ευεξία, ενώ παρέχει ένα χέρι βοήθειας. «Οι άνθρωποι έχουν κουραστεί να αναζητούν γρήγορες λύσεις και αναζητούν υποστήριξη, ευκολία και εξατομικευμένη γνώση», λέει.

5/ Πάρτε περισσότερα από το συμπλήρωμα βιταμίνης D

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την υγεία και τη λειτουργία των κυττάρων μας. «Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και εμπλέκεται στη ρύθμιση της διάθεσης, των ορμονών, της υγείας των οστών και του εντέρου», λέει η Stephenson. Εξηγεί ότι η βιταμίνη D πρέπει να λαμβάνεται στη μορφή της D3, η οποία είναι η πιο αποτελεσματική μορφή συμπληρωμάτων. Αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να αποκομιστούν οι μέγιστες αποδόσεις. “Η βιταμίνη Κ2 απαιτείται επίσης για να λάβετε όλο το φάσμα των πλεονεκτημάτων από τη βιταμίνη D3, επομένως συχνά θα βρείτε αυτά τα δύο μαζί σε ένα συμπλήρωμα καλής ποιότητας”. Λέει να παίρνετε το συμπλήρωμα μαζί με ένα γεύμα που περιέχει λίπος, συνήθως το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας, καθώς αυτό θα βοηθήσει σημαντικά την απορρόφηση. «Τέλος, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος είναι μέταλλα που θα βελτιώσουν ή θα περιορίσουν την απορρόφηση της βιταμίνης D3, επομένως προσπαθήστε να βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας παρέχει αρκετά». Εξηγεί ότι εάν κάνετε τεστ, «τα επίπεδα στο αίμα σας θα πρέπει να είναι πάνω από 30 ng/ml, ωστόσο το βέλτιστο επίπεδο για ανοσία και πρόληψη είναι περισσότερο σαν 50+ ng/mol».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here