Η φυσική δραστηριότητα αποκαθιστά τις συνέπειες του ποτού, σύμφωνα με μια καινούρια μελέτη. Τι πρέπει να προσέχουμε;

Αν όταν βγαίνετε το βράδυ για να διασκεδάσετε είστε… δυνατό ποτήρι ή λατρεύετε να καταναλώνετε καθημερινά αλκοόλ στο σπίτι, οι ειδικοί έχουν μια ακόμη σύσταση να κάνουν, εκτός από τη μείωση της ποσότητας του αγαπημένου κοκτέιλ: Να εντάξετε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας, όπως η αεροβική άσκηση, ο χορός, η ποδηλασία ακόμα και το ζωηρό περπάτημα ή μια βόλτα με το σκύλο.

Ειδικότερα, ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ στην Αυστραλία, με επικεφαλής τον Έλληνα καθηγητή Εμμανουήλ Σταματάκη, μελέτησαν 36.000 άντρες και γυναίκες μέσης ηλικίας για μια δεκαετία και επικεντρώθηκαν στις αιτίες θανάτου τους. Στην έρευνά τους προσπάθησαν να βρουν πώς επιδρούν στην ποιότητα ζωής η φυσική δραστηριότητα και το αλκοόλ και αν υπάρχει κάποια αλληλεπίδραση.

Τι ανακάλυψαν; Επιβεβαίωσαν και εκείνοι (όπως και άλλοι επιστήμονες μέχρι σήμερα), ότι η κατανάλωση ποτού συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά μακροζωίας και με πρόωρο θάνατο εξαιτίας καρκίνου. Ωστόσο, το εύρημα ήταν πως η φυσική δραστηριότητα προστατεύει όσους πίνουν. Τα υψηλά ποσοστά θνησιμότητας ήταν χαμηλά σε εκείνους που ναι μεν κατανάλωναν κάποια ποσότητα αλκοόλ μέσα στα φυσιολογικά όρια (π.χ. 1 ποτήρι κρασί για τις γυναίκες, 2 για τους άντρες) αλλά αθλούνταν 150’ την εβδομάδα.

«Τα ποσοστά θνησιμότητας δεν αυξήθηκαν εξαιτίας του αλκοόλ σε αυτούς που είχαν φυσική δραστηριότητα» ανέφερε ο κ. Σταματάκης ο οποίος όμως διεκρίνισε ότι ναι μεν η γυμναστική μας προστατεύει όταν καταναλώνουμε αλκοόλ όχι όμως από υπερβολικές ποσότητες, ενώ τόνισε ότι στην μακροζωία παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως η κατάθλιψη, η γενική κατάσταση της υγείας κ.ά.

 

Πηγή: elle

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ