Λίγο πριν το Πάσχα, δοκιμάστε να αφαιρέσετε το κρέας και τα ζωικά προϊόντα από την διατροφή σας.

Αυτά τα πιάτα θα σας βάλουν σίγουρα σε πειρασμό.

Καστανό ρύζι σοτέ με τόφου και λαχανικά
(προετοιμασία: 15′, μαγείρεμα: 40′)

Υλικά για 4 άτομα
200 γραμμ. καστανό ρύζι, 200 γραμμ. τόφου, 2 κολοκυθάκια, 3 ντομάτες, 1 ματσάκι μαϊντανό
1 σκελίδα σκόρδο, 60 γραμμ. αμύγδαλα ολόκληρα, 100 ml γάλα καρύδας, 3 κ.σ. ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση
1. Σε μια κατσαρόλα με αλατισμένο νερό βράζετε το ρύζι για περίπου 25΄ σε μέτρια φωτιά και, μόλις είναι έτοιμο, το στραγγίζετε.
2. Πλένετε καλά τα κολοκυθάκια και τις ντομάτες και τα κόβετε σε λεπτές φέτες, αφαιρώντας τα σπόρια και το χυμό από τις ντομάτες, ενώ ψιλοκόβετε το σκόρδο και το τόφου σε λωρίδες.
3. Σε ένα τηγάνι σοτάρετε τα αμύγδαλα για 5΄ μέχρι να πάρουν χρώμα, χωρίς να προσθέσετε ελαιόλαδο ή βούτυρο. Τα αφήνετε να κρυώσουν και τα ψιλοκόβετε.
4. Σε ένα μεγάλο τηγάνι ζεσταίνετε λίγο ελαιόλαδο, προσθέτετε το σκόρδο, το τόφου και τα κολοκυθάκια και τα σοτάρετε για 3΄.
5. Ρίχνετε τις ντομάτες και το γάλα καρύδας και συνεχίζετε το μαγείρεμα για 5΄. Αλατοπιπερώνετε και πασπαλίζετε με το μαϊντανό. Προσθέτετε και το ρύζι και το σοτάρετε για 3΄. Βάζετε από πάνω και τα αμύγδαλα και σερβίρετε.

Ψητό κουνουπίδι αλά ιταλικά
(προετοιμασία 10΄, μαγείρεμα 30΄)

Υλικά για 4 άτομα
μπουκετάκια από 1 κουνουπίδι, 3 κ.σ. ελαιόλαδο, 5 κ.σ. πελτέ ντομάτας, 1 κ.σ. μουστάρδα, ½ φλιτζ. τριμμένο φυτικό τυρί, 1 κ.σ. ρίγανη, ½ κ.σ. σκόρδο σε σκόνη, αλάτι, φρεσκοτριμένο πιπέρι

Εκτέλεση
1. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 1800 C.
2. Σε ένα μπολ χτυπάτε το ελαιόλαδο, τον πελτέ ντομάτας και τη μουστάρδα. Προσθέτετε το ½ φλιτζ. τριμμένο φυτικό τυρί, τη ρίγανη, το σκόρδο σε σκόνη, αλατοπιπερώνετε και ανακατεύετε καλά.
3. Στη συνέχεια βάζετε το κουνουπίδι μέσα στο μείγμα και αναδεύετε με μια σπάτουλα για να πάει παντού η σάλτσα. Έπειτα τοποθετείτε το φαγητό σε ένα ταψί και το ψήνετε στο φούρνο για περίπου 30΄ μέχρι να μαλακώσει το κουνουπίδι.
4. Μόλις είναι έτοιμο, πασπαλίζετε με λίγο επιπλέον φυτικό τυρί τριμμένο και σερβίρετε.

Σαλάτα με λαχανικά και καραβίδες
Σε μια μεγάλη σαλατιέρα βάζετε όσα λαχανικά της επιλογής σας θέλετε (ρόκα, σπανάκι κ.λπ.). Προσθέτετε 600 γραμμ. καραβίδες βρασμένες και αποφλοιωμένες, 3 μάνγκο κομμένα σε ροδέλες και 4 αβοκάντο σε κύβους.

Για τη σος λεμονιού: Σε ένα μπολ ρίχνετε 100 ml χυμό λεμόνι, 100 ml σόγια σος, 2 σκελίδες σκόρδο, 20 γραμμ. τριμμένο τζίντζερ και τα ανακατεύετε μέχρι να δέσουν. Στη συνέχεια περιχύνετε τη σαλάτα με το μείγμα. Εναλλακτικά μπορείτε να φτιάξετε μια βινεγκρέτ με 150 ml ελαιόλαδο, 50 ml ξίδι σέρι, 50 ml ξίδι μηλίτη, αλάτι και πιπέρι. Τέλος πασπαλίζετε με ηλιόσπορους.

Tip: Αντί για καραβίδες, βάλτε γαρίδες ή καβουρόψιχα.

Αναποφλοίωτο ρύζι με κάρι, σπανάκι και φακές
(προετοιμασία: 15′, μαγείρεμα: 1 ώρα και 10′)

Υλικά για 4 άτομα
160 γραμμ. ρύζι αναποφλοίωτο, 100 γραμμ. φακές, 250 γραμμ. σπανάκι κατεψυγμένο
1 μήλο, 1 σκελίδα σκόρδο, 1 κρεμμύδι ξερό, ½ ματσάκι κόλιαντρο, 1 κύβος ζωμού λαχανικών
2 κ.γ. κάρι, 3 κ.σ. γάλα καρύδας, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 1 κ.γ. κουρκουμά, αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση
1. Σε μια κατσαρόλα με αλατισμένο νερό βράζετε το ρύζι για 35΄ σε μέτρια φωτιά, το σουρώνετε και το κρατάτε στην άκρη.
2. Καθαρίζετε το μήλο, το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα ψιλοκόβετε.
3. Πλένετε καλά το κόλιαντρο και επίσης το ψιλοκόβετε.
4. Σε ένα κατσαρολάκι ρίχνετε το ελαιόλαδο και σοτάρετε το μήλο, το κρεμμύδι και το σκόρδο για 5΄σε μέτρια φωτιά. Στη συνέχεια βάζετε το σπανάκι και τις φακές.
5. Προσθέτετε 400 ml νερό, τον κύβο λαχανικών, το κάρι, το γάλα καρύδας, τον κουρκουμά, λίγο αλάτι και πιπέρι.
6. Καλύπτετε με το καπάκι και αφήνετε το φαγητό να σιγοβράσει για 30΄. Μόλις είναι έτοιμο, πασπαλίζετε με το κόλιαντρο και σερβίρετε αμέσως με το ρύζι.

Σαλάτα με μαϊντανό και πλιγούρι
(προετοιμασία 25΄)

Υλικά για 4 άτομα
125 γραμμ. πλιγούρι, 2 λεμόνια, 400 γραμμ. βρασμένα ρεβίθια στραγγισμένα και ξεπλυμένα, 1 μικρό αγγούρι καθαρισμένο, ξεσποριασμένο και κομμένο σε λωρίδες 2 ώριμες, αλλά σφιχτές ντομάτες κομμένες στα τέσσερα, 1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο 2 σκελίδες σκόρδο, 1 καυτερή πιπεριά καθαρισμένη και ψιλοκομμένη, 3 φρέσκα κρεμμυδάκια, 1/3 του ποτηριού ελαιόλαδο + 1 κ.σ. αλάτι και μαύρο φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Εκτέλεση
1. Βάζετε το πλιγούρι σε μια σαλατιέρα μαζί με 1 κ.σ. ελαιόλαδο και ρίχνετε από πάνω βραστό νερό. Ανακατεύετε καλά και σκεπάζετε το μπολ με μεμβράνη για 8΄-10΄ (ώστε να μαλακώσει το πλιγούρι στο νερό). Το σουρώνετε, το ξεπλένετε δύο τρεις φορές με κρύο νερό, το στραγγίζετε και το βάζετε ξανά στη σαλατιέρα.
2. Προσθέτετε το ξύσμα 1 λεμονιού, τα ρεβίθια, το αγγούρι, τις ντομάτες, το μαϊντανό, τα κρεμμυδάκια, το σκόρδο, τις πιπεριές, το χυμό των 2 λεμονιών και το ελαιόλαδο και ανακατεύετε καλά. Αφήνετε τη σαλάτα να μαριναριστεί για 15΄ στο ψυγείο πριν σερβίρετε.

Tips: Αν δεν σας αρέσουν τα ρεβίθια, βάλτε καλαμπόκι. -Η σαλάτα ταιριάζει πολύ με αραβικές πίτες, που θα ψήσετε στο φούρνο για 3΄.

 

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ