Όλοι μας θέλουμε να φαινόμαστε νεότεροι από ότι είμαστε και να ζήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο.

Αυτό δεν είναι κάτι που θα επιτευχθεί δια μαγείας από μόνο του, αλλά σταδιακά με τον σωστό τρόπο ζωής και πάνω από όλα με σωστή διατροφή. Η σωστή δίαιτα είναι ικανή να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής, αλλά και να διατηρήσει νεανικό και φρέσκο το πρόσωπό μας σε βάθος χρόνου. Ειδικότερα, υπάρχουν ορισμένες τροφές που είναι ικανές να σου προσφέρουν όλα τα παραπάνω κ αν δεν το έχεις κάνει ήδη, πρέπει να τις εντάξεις οπωσδήποτε στην καθημερινότητά σου.

Αυτές είναι λοιπόν οι αντιγηραντικές τροφές που θα σε κάνουν να δείχνεις 10 χρόνια νεότερος/η:

1. Αβοκάντο

Ίσως να έχεις ακούσει πως το αβοκάντο σε κάνει να παίρνεις κιλά, εξαιτίας της υψηλής του περιεκτικότητας σε λιπαρά. Ωστόσο, αυτά τα λιπαρά είναι άκρως υγιεινά. Ένα αβοκάντο τη μέρα μειώνει σταδιακά τα επίπεδα χοληστερίνης και βοηθάει τη διαδικασία ανάπλασης του δέρματος. Παρέχει στον οργανισμό σου βιταμίνη C, κάλιο κι αντιοξειδωτικά κι είναι πλούσιο σε φολικό οξύ.

2. Μούρα

Φράουλες, σταφύλια, βατόμουρα και μύρτιλλα περιέχουν όλα τους, αντιοξειδωτικά που προλαμβάνουν ή καθυστερούν ορισμένους τύπους καταστροφής των κυττάρων. Βελτιώνουν ακόμη τις νοητικές ικανότητες και βοηθούν στην πρόληψη ουρολοιμώξεων, της Νόσου Αλτσχάιμερ και της άνοιας.

3. Καρότα

Γνωστά για την προστασία της όρασης χάρη στη Β-καροτίνη, μια ουσία την οποία το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Βοηθά τον αμφιβληστροειδή χιτώνα κι άλλα μέρη του ματιού να λειτουργούν άρτια. Προστατεύει ακόμη το δέρμα από τη φωτογήρανση, δηλαδή την πρόωρη εμφάνιση ρυτίδων από την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία.

4. Σκόρδο

Όχι απλά είναι ένα μεγάλο αποτρεπτικό όπλο για τους βρικόλακες, αλλά είναι ικανό να εξουδετερώσει τις περισσότερες λοιμώξεις, αν χρησιμοποιηθεί σωστά. Οι μυκητοκτόνες και βακτηριοκτόνες ιδιότητές του, το καθιστούν σούπερ αντιγηραντική τροφή κι από τα καλύτερα φυσικά αντιβιοτικά. Βελτιώνει ακόμη, την κυκλοφορία του αίματος, την υπέρταση, ισορροπεί τα επίπεδα χοληστερίνης και συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου ορισμένων μορφών καρκίνου.

5. Μαύρη σοκολάτα

Να και κάτι γλυκό στη λίστα μας. Η μαύρη σοκολάτα έχει αμέτρητα οφέλη για την υγεία. Περιέχει αντιοξειδωτικά, όπως τα φλαβονοειδή που βοηθούν το δέρμα να προστατευτεί από την υπεριώδη ακτινοβολία, καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες  και βελτιώνει την ενυδάτωση και το πάχος του δέρματος. Πριν βιαστείς να χαρείς όμως, αυτό ισχύει μόνο για τις σοκολάτες με 75% περιεκτικότητα σε κακάο.

6. Ελαιόλαδο

Η No.1 τροφή που καθένας θα πρέπει να έχει καθημερινά στη δίαιτά του. Όχι απλά βοηθά στην ενυδάτωση και τόνωση του δέρματος, αλλά προλαμβάνει ακόμη τη γήρανση. Λίγη ποσότητα ελαιόλαδου καθημερινά είναι ικανή να σε κάνει να φαίνεσαι νεότερος/η από ό,τι είσαι, για χρόνια.

7. Ντομάτες

Είναι γεμάτες με θρεπτικές ουσίες, ενώ περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α, βιταμίνης C και φολικού οξέος. Το λυκοπένιο, που ευθύνεται για το κόκκινο χρώμα της ντομάτας, είναι ένα αντιοξειδωτικό 14 φορές πιο ισχυρό από την ρεσβερατρόλη που περιέχεται στο κόκκινο κρασί. Προστατεύει το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία, ενώ προλαμβάνει σημαντικά καρδιαγγειακές, εκφυλιστικές και μολυσματικές ασθένειες.

8. Λιπαρά Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος, οι αντζούγιες είναι εξαιρετικές πηγές Ω3 λιπαρών οξέων που συμβάλλουν στην ανάπλαση των κυττάρων του δέρματος και στη διατήρηση της χοληστερίνης σε χαμηλά επίπεδα. Αποτρέπουν ακόμη την οξειδωτική βλάβη του δέρματος που επέρχεται με τη γήρανση.

9. Κουρκουμάς

Αυτό το φυτό, το οποίο συναντάται συνήθως σε μορφή σκόνης, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές κι υπάρχει λόγος γι’ αυτό το γεγονός. Είναι αντικαρκινικός, χωνευτικός κι έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ακόμη, επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης, παρέχει ενέργεια και φτιάχνει τη διάθεση σε περιόδους άγχους.

10. Ιβηρικό Ζαμπόν (Χαμόν)

Προλαμβάνει την απώλεια μυϊκής μάζας που σχετίζεται με τη γήρανση και περιέχει μεγάλες ποσότητες υγιεινών λιπαρών οξέων που ενδυναμώνουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Μην το παρακάνεις όμως με το ζαμπονάκι, γιατί περιέχει πολύ νάτριο.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ