Πώς θα ξεδιψάσετε την επιδερμίδα σας

758
Ενυδάτωση επιδερμίδας

Λεπτόρρευστες, τζελ, υδάτινες υφές πλημμυρίζουν τον κόσμο της ομορφιάς και προσφέρουν ένα κύμα φρεσκάδας στο πρόσωπο.

Στην Κίνα τα καλλυντικά νερά είναι γνωστά ως τα «ορεκτικά» στο μενού περιποίησης της επιδερμίδας, καθώς αυτό που κάνουν είναι να ανοίγουν τους πόρους της προετοιμάζοντάς τη για το «κυρίως πιάτο» που δεν είναι άλλο από την κρέμα ημέρας. Στην Κορέα πάλι τα παρομοιάζουν με φύλακα άγγελο του δέρματος, μιας και σε χρόνο dt δημιουργούν ένα προστατευτικό φιλμ γύρω από αυτό θωρακίζοντάς το από διάφορες απειλές. Μετά, λοιπόν, τη μεγάλη επιτυχία που σημειώνουν τα τελευταία χρόνια στην αγορά της Ασίας αυτού του είδους τα προϊόντα, τώρα κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στη Δύση. Με κοινό παρονομαστή την ενυδατική και δροσιστική υφή τους, που γλιστράει πάνω στην επιδερμίδα ξεδιψώντας την στην κυριολεξία, μιλάμε για μια νέα κατηγορία καλλυντικών που αναμένεται να κάνουν θραύση ειδικά μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού.

Το ταξίδι από την Ασία στη Δύση
Πρόκειται, λοιπόν, για μια ακόμα τάση στην αντιγήρανση που έχει γεννηθεί στην Ασία. Και απ’ ό,τι φαίνεται, θα γίνει παγκόσμια σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως ακριβώς είχε συμβεί το 2012 με τις κρέμες BB και CC. Στην Ιαπωνία το νερό έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις τελετουργίες ομορφιάς. Από παλιά μέχρι σήμερα τόσο οι γκέισες όσο και οι σύγχρονες γυναίκες στο Τόκιο έδειχναν και συνεχίζουν να δείχνουν μεγάλο σεβασμό στη φύση και τα στοιχεία της» λέει η Βερονίκ Ντελβίν, επιστημονική διευθύντρια της Lancôme, και συνεχίζει: «Το νερό ήταν και εξακολουθεί να είναι πηγή ζωής και σύμβολο κάθαρσης για τους Ασιάτες. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι στην Ιαπωνία υπάρχει μεγάλος αριθμός ιαματικών πηγών. Κατ΄ επέκταση το νερό παίζει σημαντικό ρόλο στις συνθέσεις των καλλυντικών». Στην παραδοσιακή ιαπωνική ιατρική, οι θεράποντες γιατροί συνέλεγαν τα υπολείμματα ρυζιού από τον πάτο των σακιών στα οποία τα φύλαγαν και τα έβαζαν μέσα σε μικρά βαμβακερά πουγκιά. Στη συνέχεια τα έβρεχαν και τα τοποθετούσαν στην επιδερμίδα για θεραπευτικούς σκοπούς. Έτσι απλά γεννήθηκε το πρώτο καλλυντικό νερό, το οποίο είχε ενυδατικές και αντιγηραντικές ιδιότητες χάρη στην πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνη E. Μεταγενέστερα άρχισαν να χρησιμοποιούνται τα νερά με φυτική σύνθεση βασισμένη στην αλόη για να καταπραΰνουν τους ερεθισμούς χαρίζοντας απαλότητα στην κατά τα άλλα πορσελάνινη επιδερμίδα των γκεϊσών. «Σήμερα 9 στις 10 Γιαπωνέζες επιλέγουν τα καλλυντικά νερά για την καθημερινή περιποίηση της επιδερμίδας τους» λέει η Φλοράνς Μπερναντίν, εξπέρ στην ανάλυση της βιομηχανίας καλλυντικών της ασιατικής ηπείρου, και επισημαίνει ότι αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ακόμη και μέσα στον αχανή ωκεανό του online ασιατικού πολυκαταστήματος Muji, τα καλλυντικά νερά είναι περιζήτητα.


Ανεπανάληπτες φόρμουλες νέας γενιάς
Ενυδάτωση: η νέα εμμονή
Το βασικό συστατικό της επιτυχίας αυτών των συνθέσεων δεν είναι άλλο από την αδιαμφισβήτητη αποτελεσματικότητά τους. Και αν τα μπερδεύετε με τις τονωτικές λοσιόν που κάνουν θραύση στη Δύση, να ξέρετε πως δεν έχουν καμία σχέση με αυτές. «Η ενυδάτωση αποτελεί πραγματική εμμονή στην Ασία» τονίζει η Μπερναντίν και προσθέτει: «Το νερό καταλαμβάνει μεγάλο μέρος των καλλυντικών συνθέσεων. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, είναι το μυστικό για τη διάφανη επιδερμίδα που θέλουν να έχουν οι Γιαπωνέζες, για την εντυπωσιακή λάμψη που αναζητούν οι Κορεάτισσες και την υγιή όψη που επιθυμούν οι Κινέζες ιδίως λόγω των ανησυχητικών επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη χώρα τους». Και το εντυπωσιακό είναι ότι, αν και μιλάμε για καλλυντικά νερά, αυτά καλύπτουν μια ευρεία γκάμα αναγκών ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε γυναίκας. Υπάρχουν νερά με αντιγηραντικές ιδιότητες, με αντιοξειδωτικές, αλλά και κάποια που προστατεύουν από τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Η διαφοροποίηση οφείλεται φυσικά στα συστατικά που περιέχει η σύνθεσή τους (φυτικά, αντιφλεγμονώδη, ακόμη και σμηγματορρυθμιστικά για τη ρύθμιση της λιπαρότητας στις νεανικές επιδερμίδες κ.λπ.). Κοινός παρονομαστής όλων ωστόσο είναι το υαλουρονικό οξύ ή το κολλαγόνο, που εξασφαλίζουν βαθιά ενυδάτωση και σύσφιγξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας τάσης στην περιποίηση είναι το προϊόν Énergie de Vie της Lancôme, ένα καλλυντικό που πραγματικά αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία στις μπουτίκ της ομορφιάς. Με μεγάλο ατού τη σχεδόν αόρατη υφή του, υπόσχεται θρέψη και εντατική ενυδάτωση μέσω των τονωτικών και αντιοξειδωτικών ενεργών συστατικών που περιέχει. Αυτά δρουν από κοινού με στόχο να αναζωογονήσουν και να χαρίσουν φρεσκάδα στην επιδερμίδα κάνοντάς τη να σφύζει από υγεία.

«Στις μέρες μας οι μεγαλύτερες καινοτομίες στην κοσμετολογία δεν έχουν να κάνουν με τα συστατικά αλλά με τις υφές. Εκεί βρίσκεται όλο το ζουμί της έρευνας. Υπάρχει πια η τεχνογνωσία και τα εργαλεία για την παραγωγή hi-tech καλλυντικών που κάνουν τη διαφορά» σημειώνει η Μεγκ Τατσούνο, γενική διευθύντρια μάρκετινγκ τoυ ιαπωνικού brand Shu Uemura. «Η ελαφριά υφή αυτών των προϊόντων είναι ιδανική για τα θερμά και υγρά κλίματα» λέει ο Εντουάρντ Μοβέ Ζαρβί, διευθυντής επικοινωνίας στον επιστημονικό τομέα του οίκου Dior, και συνεχίζει: «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε συνθέσεις “quick-break”, δηλαδή φόρμουλες που, ενώ είναι σε μορφή τζελ, υγροποιούνται και μεταμορφώνονται σε νερό τη στιγμή ακριβώς που έρχονται σε επαφή με την επιδερμίδα». Και πραγματικά εν έτει 2016 έχουμε πλέον στα χέρια μας πρωτοποριακά υβριδικά προϊόντα: ανάλαφρες, υδάτινες υφές που συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα του ορού με το αισθησιακό άγγιγμα της λοσιόν και την άνεση μιας κρέμας. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από το καλλυντικό του;

Πέντε πράγματα που δεν ξέρατε για τα προϊόντα essence
Η λεπτή, διάφανη, υδάτινη σύνθεσή τους κατατάσσει τα προϊόντα essence στην κατηγορία των καλλυντικών νερών. Μάθετε τα πάντα γύρω από τα μικρά αυτά θαύματα της νεότητας.
1. «Έχοντας υψηλή συγκέντρωση σε ενυδατική γλυκερίνη και υαλουρονικό νάτριο, άλας του υαλουρονικού οξέος, τα προϊόντα τύπου essence ενυδατώνουν χωρίς να πέφτουν βαριά στην επιδερμίδα, σε αντίθεση με τις κρέμες που περιέχουν κερί και άλλες μαλακτικές ουσίες» λέει η χημικός Νικίτα Ουίλσον, που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία των καλλυντικών.
2. Αν και πιο ελαφριά από τα σέρουμ, τα essences τείνουν να τους μοιάζουν, καθώς βοηθούν στην καλύτερη διείσδυση των συστατικών που θα απλώσετε μετά από αυτά στην επιδερμίδα σας.
3. Στην Ασία τα essences αποτελούνται από παραδοσιακά φυτικά συστατικά, όπως τζίντζερ και ρύζι, τα οποία προσφέρουν πλούσια θρέψη στην επιδερμίδα. «To ζητούμενο είναι η παραγωγή ενζύμων και αμινοξέων που επιταχύνουν τις λειτουργίες των κυττάρων εξασφαλίζοντας ταχύτερη και ακόμα πιο βαθιά ανανέωση» λέει η Ρανέλα Χιρς, δερματολόγος με έδρα τη Βοστόνη.
4. Επωφεληθείτε από τη διάφανη υφή τους και απλώστε τα όπως οι ειδικοί σε spa. Στην Κορέα οι γυναίκες βουτούν τα δάχτυλά τους στo προϊόν essence και με ταμποναριστές κινήσεις το εφαρμόζουν στο πρόσωπο μέχρι να απορροφηθεί πλήρως.
5. Εάν στη λίστα των συστατικών τους περιλαμβάνεται η αιθανόλη, δεν πρόκειται για essences. «H αιθανόλη είναι μια μορφή αλκοόλης και τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν περιέχουν καθόλου αλκοόλ» εξηγεί η Ουίλσον.

 

Πηγή: ELLE