Οι θίασοι είναι έτοιμοι να αναθερμάνουν τη σχέση τους με το αθηναϊκό κοινό. ­Κάποιοι συνεχίζουν με φόρα τις περιοδείες στα ανοιχτά θέατρα και κάποιοι μηδενίζουν το κοντέρ και κάνουν εκκίνηση σε κλειστά θέατρα της πόλης. Η Μαρία Κρύου κάνει focus στις παραστάσεις-υποψήφια sold out που θα φιλοξενήσει το Ηρώδειο αλλά και στις παραγωγές που θα ξεκινήσουν –νωρίτερα ίσως από άλλες χρονιές– τη νέα θεατρική σεζόν. Οργανωθείτε!

Ηρώδειο και μεγάλες παραστάσεις πάνε μαζί. Από την πρώτη ημέρα που ανακοινώθηκε επίσημα το πρόγραμμα των παραχωρήσεων του Ηρωδείου (πριν από δύο μήνες ) μέχρι και σήμερα έχουν γίνει αρκετές αλλαγές και αυτό γιατί η οικονομική αμηχανία έκανε τους Έλληνες παραγωγούς αρκετά φειδωλούς στην επιλογή και την παρουσίαση διεθνών μπαλετικών ή θεατρικών παραγωγών. Ελπίζουμε να φανούν πιο «γενναίοι» το χειμώνα. Υπάρχει, πάντως, μια γαλλική παραγωγή που θα φέρει ευρωπαϊκό αέρα στο Ηρώδειο. Πρόκειται για το οπτικοακουστικό­ θέαμα Piaf the show, το οποίο αφηγείται –μέσα από τη θεατράλε ερμηνεία της Αν Καρέρ, ενός από τα λαμπρότερα ταλέντα της σύγχρονης γαλλικής σκηνής– στιγμές από το έργο και τη ζωή της Γαλλίδας ντίβας Εντίθ Πιαφ: από τον υπόκοσμο και τα κακόφημα μπαρ της Μονμάρτρης μέχρι τη μεγαλοπρεπή σκηνή του Οlympia Hall. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» και θα ανεβεί για μία και μόνο βραδιά (28/9 ).

Ηρώδειο είναι ένα θέατρο μεγάλης κλίμακας, φτιαγμένο για το ευρύ κοινό και με πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Είναι μοναδική εμπειρία να παρακολουθείς παράσταση από τα σκαλοπάτια του ρωμαϊκού ωδείου, γι’ αυτό όσοι δεν καταφέρατε να ταξιδέψετε μέχρι το θέατρο του Πολύκλειτου στην Επίδαυρο για να δείτε κάποιες από τις πιο απαιτητικές και πολυσυζητημένες παραστάσεις του καλοκαιριού κλείστε οπωσδήποτε θέση στο Ηρώδειο. Εδώ, στη σκιά του ιερού βράχου της Ακρόπολης, θα δούμε παραστάσεις που καταχειροκροτήθηκαν ή άναψαν φωτιές, αλλά περιμένουν και τη δική σας ετυμηγορία.

Όπως για παράδειγμα η πολυσυζητημένη –κυρίως για τη σκηνοθεσία της– Ορέστειαδιά χειρός Γιάννη Χουβαρδά. Στη μοναδική σωζόμενη τριλογία της αρχαιότητας («Αγαμέμνων», «Χοηφόροι» και «Ευμενίδες» ) ο γνωστός σκηνοθέτης, καθοδηγώντας έναν θίασο ολκής (Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Στεφανία Γουλιώτη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Κουρής, Νίκος Ψαρράς, Άλκηστις Πουλοπούλου κ.ά. ), τοποθέτησε τη δράση στα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και του Εμφυλίου και από εκεί… σε ένα φουτουριστικό σύμπαν ιδανικών πολιτειών (7/9 ).

Έπειτα από λίγες ημέρες (12/9 ) ο Λιθουανός διακεκριμένος σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις από το Βίλνιους, προασπιστής του θεάτρου της πολιτικής οντολογίας, έρχεται στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού με την ομάδα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και την τραγωδία του Αισχύλου Επτά επί Θήβας. Το ρόλο του Ετεοκλή κρατά ο Γιάννης Στάνκογλου, του Πολυνείκη ο Χρίστος Στυλιανού, η Νάντια Κοντογιώργη ερμηνεύει την Αντιγόνη και η Ιώβη Φραγκάτου την Ισμήνη.

Μια ισχυρή ερμηνευτική τριανδρία, ο Γιώργος Κιμούλης, ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης, πρωταγωνιστεί στον Πλούτο, την τελευταία σωζόμενη κωμωδία του Αριστοφάνη (14/9 ). Ο Γιώργος Κιμούλης, ο οποίος έχει κάνει και τη σκηνοθεσία και τη διασκευή της παράστασης, συνέδεσε –με αφορμή τον αγώνα ανάμεσα στον Πλούτο και στην Πενία για την κυριαρχία της πόλης της Αθήνας– το έργο με απολύτως επίκαιρες καταστάσεις και πρόσωπα.

Αμέσως μετά θα ανεβούν στο Ηρώδειο δύο από τις τρεις καλοκαιρινές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου. Ο ελληνο­ρωσικός Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, μια συμπαραγωγή του ιστορικού Θεάτρου Βαχτάνγκοφ με το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας και σύνθεση των χορικών από τον Παντελή Αμπαζή, αποδεικνύει το μεγάλο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον που έχουν αυτές οι θεατρικές συμπράξεις. Οι Ρώσοι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στα επεισόδια του έργου, τα διαλογικά μέρη και τους κομμούς στη γλώσσα τους, ενώ ο Χορός, ο οποίος που αποτελείται από Έλληνες ηθοποιούς, ερμηνεύει τις παρόδους και τα στάσιμα στα ελληνικά (22/9 ).

Τολμηρή, «γυμνή», ριζοσπαστική, με τη συνοδεία πιάνου, έξω από τις συμβάσεις που συνηθίζονται στον Αριστοφάνη, η επαναστάτρια Λυσιστράτη του Μιχαήλ Μαρμαρινού, με μπροστάρισσα τη Λένα Κιτσοπούλου, θέλει τις γυναίκες να αναλαμβάνουν τα ηνία της πολιτικής. Ετερόκλητος, αλλά εξαιρετικός ο θίασος που την πλαισιώνει: Αιμίλιος Χειλάκης, Λένα Δροσάκη, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Βογιατζής, Λένα Παπαληγούρα, Αγλαΐα Παππά (24/9 ).

Μαζί με τις προαναφερθείσες παραστάσεις των φετινών Επιδαυρίων θα περίμενε κάποιος να δει στο Ηρώδειο και τους αριστοφανικούς Όρνιθες του Νίκου Καραθάνου, την παράσταση που κατέβασε την αυλαία του φεστιβάλ λίγο μετά τον Δεκαπενταύγουστο. Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, η οποία έχει αναλάβει την παραγωγή της παράστασης, αποφάσισε μετά το sold out της Επιδαύρου να ανεβάσει την παράσταση για πέντε ημέρες (17-18, 21-23/9 ) στο κτίριό της στη Λεωφόρο Συγγρού.

Έτσι οι εξωτικοί «Όρνιθες» του Νίκου Καραθάνου θα στήσουν το βασίλειό τους στη σκηνή της Στέγης, σε μια παράσταση με πολύ γέλιο και… δάκρυ αλλά κι ένα ζηλευτά δεμένο πρωταγωνιστικό team: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Χρήστος Λούλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Νατάσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου κ.ά.

Η πόρτα του Ηρωδείου είναι βέβαια ανοιχτή και για άλλες –εξωφεστιβαλικές– παραστάσεις, που συνεχίζουν να είναι sold out παρότι παίζονται εδώ και πολύ καιρό. Όπως για παράδειγμα ο Σιρανό ντε Μπερζεράκ, που συνεχίζει να συγκινεί τους θεατές. Ο ήρωας του Εντμόν Ροστάν έγινε ρόλος ζωής για τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, ο οποίος δίνει το δικό του ρεσιτάλ, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, με συμπρωταγωνίστρια αυτό το καλοκαίρι τη Δήμητρα Ματσούκα (15/9 ).

Συγκίνηση προσφέρει και η ιστορία που ακούγεται στο θέατρο τραγουδιών 9:05 (εννέα και πέντε ), σε σκηνοθεσία του Παντελή Βούλγαρη, κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου κι ερμηνευτές τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και τον Χρήστο Θηβαίο. Η πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, διότι συνδέει το ελληνικό τραγούδι τόσο με τη συλλογική μας μνήμη όσο και με τις προσωπικές μας ιστορίες (30/8 ).

Είναι λίγο πρώιμο να ευχηθούμε καλή σεζόν; Μάλλον όχι, αφού ο Σεπτέμβριος θα φέρει αρκετές­ παραστάσεις στα κλειστά θέατρα της Αθήνας. Σταθερό sold out η βραβευμένη παράσταση-φαινόμενο Μεγάλη χίμαιρα του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, η οποία επιστρέφει με πρωταγωνιστές τους Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάξιμο Μουμούρη, Δημήτρη Μοθωναίο, Σμαράγδα Σμυρναίου (28/9 ). Οι προπωλήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει στο Πορεία και είναι βέβαιο πως πριν από την πρεμιέρα θα σχηματιστούν και πάλι ουρές έξω από το θέατρο, οπότε σπεύσατε.

Άλλη μία επιτυχημένη παράσταση που γοήτευσε τους θεατρόφιλους τον περασμένο χειμώνα και τώρα επαναλαμβάνεται είναι Ο αδαής και ο παράφρων του Τόμας Μπέρνχαρντ. Το επιτυχημένο αουτσάιντερ της Πειραματικής Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, το οποίο σκηνοθέτησε ο Γιάννος Περλέγκας, θα παιχτεί μόνο για λίγες ημέρες στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», με πρωταγωνιστές τους Ανθή Ευστρατιάδου, Γιάννη­ Καπελέρη, Χρήστο Μαλάκη και Γιάν­νο Περλέγκα (8-11 & 13-17/9 ). Σημειώστε, μάλιστα, ότι στις 8 και στις 13-15/9 θα υπάρχουν και αγγλικοί υπέρτιτλοι.

Τέλος, το Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» ετοιμάζεται να παρουσιάσει το νέο καλλιτεχνικό του πρόγραμμα στις 19/9, ενώ έχει ήδη αποφασίσει να ανοίξει το θέατρο της οδού Φρυνίχου με το Insenso του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Σεβαστίκογλου, με πρωταγωνίστρια την Αλεξάνδρα Καζάζου (22-25/9 ). Πρόκειται για μια παραγωγή του Ινστιτούτου Γκροτόφσκι, η οποία άνοιξε στις 15/1/2016 την αυλαία της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης στο Βρότσ­λαβ της Πολωνίας, ενώ θα εγκαινιάσει και στις 18/10/2016 τη Θεατρική Ολυμπιάδα που θα πραγματοποιηθεί και πάλι εκεί.

 

Πηγή :athinorama

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ